המדריך המלא להנעה חלופית
 
הונדה ג'אז היבירידית עירונית

מה בין מכונית היברידית להיברידית פלאג אין. האם הפתרון לבעיית מחיר הדלק והזיהום הסביבתי נמצא במנועי האתנול, במכונית ההיברידית, במכונית החשמלית או המילה האחרונה תינתן למכונית תאי מימן
 1.7.12

הדיון הציבורי במחירי הדלק איננו שוכך ובמקביל גם המודעות הציבורית לבעיית הזיהום הסביבתי המעיק שיוצרות מכוניות הבנזין והדיזל. כאשר מחירי הדלק היו נמוכים ורמת המודעות הסביבתית הייתה בהתאם יצרני המכוניות התעלמו מהכתובת שהייתה כתובה באותיות של קידוש לבנה על הקיר. לאחרונה, בשל הצירוף הקטלני, מבחינת היצרנים, מחיר גבוה ומודעות הולכת וגדלה ביחס לזיהום נאלצים היצרנים לחפש נתיבים חדשים לכיס הצרכנים והבשורה הגדולה המגיעה מהם היא יותר מכוניות היברידיות, יותר מכוניות חשמליות, יותר דגמים המונעים על ידי אתנול ואפילו ההשקעה בפיתוח מכונית שתנוע על תאי מימן הולכת וגדלה כבר רואים סימנים חיוביים לכך. 
הניסיונות הראשונים להמנע משימוש בדלק נוזלי על מנת להקטין את הפליטות המזהמות נעשו על ידי הסבת מנועי הבנזין לשימוש בגז האתנול שמקורו בצמחים המגודלים באופן ייחודי לשם כך כמו תירס. השימוש הרווח באתנול הוא תערובת של 85 אחוז אתנול ו-15 אחוז דלק. היתרון בשימוש באתנול הוא המחיר הזול יחסית אך החסרון טמון בכך שהפחתת הפליטות המזהמות היא נמוכה יחסית. מעבר לכך, מחיר האתנול הוא תלוי מיקום גיאוגרפי כך שבאיזורים שונים בעולם מחירו יהיה יקר מאשר מחיר הבנזין. בנוסף לכך נצילות האתנול היא נמוכה מאשר נצילות הבנזין כך יוצא שכדי להגיע למרחק זהה יש להצטייד בכמות גדולה יותר של אתנול בשיעור של כ-25 אחוז מאשר בנזין. שורה תחתונה. האתנול איננו הפתרון.
חברות הרכב החלו לייצר יותר ויותר דגמי מכוניות אלטרנטיביות בשל הדרישה המגיעה מהשוק. הבעיה העיקרית היא שמחיר הרכב ההיבירדי או החשמלי הוא עדיין יקר יותר מאשר הרכב הנורמטיבי. הפתרון לכך נמצא ברמה של מדיניות ממשלתית שתעודד רכישת מכוניות כאלו באמצעות הוזלת מסים וסיבסוד מסויים של אמצעי התידלוק. מדיניות כזו תביא למעבר לרכב נקיים יותר והתוצאות ברמת המקרו ברורות מאליהן.


הונדה אינסייט. ההיבירדית הראשונה

מכונית היברידית. הדרך הקלה מבחינה הנדסית להנעה חלופית היא השימוש במכונית היברידית שעיקרה חיבור בין מנוע דלק נוזלי ומנוע חשמלי שהסוללה שלו מוטענת על ידי מנוע הדלק. המכונית ההיברידית הראשונה שעלתה על הכביש בשנת 1999הייתה ההונדה אינסייט. המכונית ההיברידית מגדילה את נצילות המכונית בכ-50 אחוז ובכך מקטינה את כמות הזיהום הנפלט. מכאן ועד לפיתוח של ההיברידית פלוס,  ההיברידית פלאג המרחק היה קצר יחסית. ההיברידית פלאג אין מצויידת בסוללה גדולה יותר מאשר ההיברידית "הרגילה" והיא יכולה להטען ברשת ביתית. היתרון הנוסף הוא טווח הנסיעה הגדול יותר ללא שימוש בבנזין בהשוואה להיברידית.
שורה תחתונה. ההיברידית וההיברידית פלאג אין הם פתרונות טכנולוגיים קלים אך תוחלת החיים שלהם תהיה ככל הנראה קצרה בשל המכוניות החשמליות הנדחקות למרכז הבמה.
 
מכוניות היברידיות ופלאג אין
תצורה
חברה
דגם
הערות
סדאן
 
 
 
 
אינפיניטי
M 35H
 
 
ביואיק
Lacross Eassist
 
 
ב.מ.וו
אקטיב היבריד 5
אקטיב היבריד 7
 
 
הונדה
סיויק
אינסייט
פיט (ג'אז)
נמכרת בארץ
נמכרת בארץ
נמכרת בארץ
 
וולוו
V60
 
 
טויוטה
פריוס
 
 
 
 
 
קאמרי
יאריס
אוריס
הנמכרת ביותר בעולם.
גם פלאג אין
נמכרת בארץ
 
 
 
נמכרת בארץ
נמכרת בארץ
 
יונדאי
סונטה
 
 
לינקולן
Mkz
 
 
לקסוס
Ct 200h
HS 250H
LS 600H
GS 450H
נמכרת בארץ
 
מרצדס
S400
 
 
ניסאן
אלטימה
 
 
פולקסוואגן
ג'טה
דיזל
 
פורד
פיוז'ן
C-MAX
 
 
פורשה
PANEMERA S
 
 
קיה
אופטימה
 
 
שברולט
וולט
פלאג אין
ואן
 
 
 
 
וולוו
V70
פלאג אין
 
טויוטה
פריוס
סיינה
 
קונספט
SUV
 
 
 
 
אאודי
Q7
Q5
 
 
ב.מ.וו
X6
X5x
 
          
טויוטה
היילנדר
 
 
לקסוס
RX 450H
 
 
מרצדס
ML 450
 
 
 
 
 
 
פולקסוואגן
טוארג
גם דיזל
 
פורד
אסקייפ
פלאג אין
 
פורשה
CAYENNE S
 
 
קדילק
אסקלד
 
 
שברולט
טהאו
אקוינוס
 
גם תאי מימן
 
GMC
יוקון
 
 
מיצובישי
PX-MiEV
פלאג אין
קונספט
קופה
הונדה
CR-Z
 
 
פולקסוואגן
אפ
קונספט
 
פיסקאר
קארמה
פלאג אין
 
לקסוס
LF LC
 
טנדר
 
 
 
 
GMC
סיירה
 
 
שברולט
 סילברדו
 
 
 
 
 
האצ'בק
 
 
 
 
אאודי
A3 TDI